NIE DA CI OJCIEC, NIE DA CI MATKA, A CO CI DA ŚWIADOMY TEKST COPYWRITERSKI?

Być może myślisz sobie: napisanie tekstów na Stronę www czy ofertę sprzedażową – a co w tym trudnego? Pióro mam całkiem niezłe, a w szkole z polaka zawsze była 5. Sam to sobie ogarnę!

Tylko, gdy przychodzi co do czego i potrzebujesz tekstu, który wywoła pożądane działania i reakcje:

  1. przyciągnie nie tylko nowych czytelników, ale uwagę Twojego Klienta – wzbudzi jego zainteresowanie i sprawi, że będzie chciał się zapoznać z Twoją ofertą,
  2. wzbudzi zaufanie do Ciebie i Twojego produktu (marki) sprawiając, że Klient będzie chciał kupić właśnie u Ciebie,
  3. wyróżni Twoją ofertę na tle konkurencji i pozwoli Ci zyskać przewagę,

okazuje się, że to już nie takie proste.

Świadomy Copywriting, to coś więcej niż sklecenie kilku zdań na zastępstwo dla lorem ipsum… Świadomy Copywriting łączy wiele kropek. Niczym Sherlock podczas rozwiązywania zagadki.

Jaką rolę pełni tekst copywriterski?

Podkoloryzowanie oferty? Sztuczne wykreowanie potrzeby zakupowej? Wciśnięcie komuś oferty, której tak naprawdę wcale nie potrzebuje? A może jest to narzędzie do sprzedawania guano w sreberku i naobiecywania gruszek na wierzbie? To NIE JEST copywriting. Sprzedać i namówić na coś da się każdego. Ale tylko raz. Jeżeli Klient poczuje się oszukany, to z pewnością ani do Ciebie nie wróci, ani nie poleci Twoich usług innym. Dlatego Dobry Copywriter działa bardziej jak wyszukiwarka, której celem jest idealne dopasowanie oferty do tych, którzy faktycznie danego produktu czy usługi potrzebują, którym to ułatwi lub uprzyjemni życie, i którzy będą z tego zakupu zadowoleni. Bo tylko wtedy zostaną z Tobą na dłużej i polecą Cię dalej.

Celem tekstu copywriterskiego jest:

  • wydobycie tych elementów Twojej oferty, które są faktycznie wartościowe dla Twoich odbiorców,
  • przedstawienie najważniejszych cech Twojej oferty w formie korzyści dla Twojego Klienta i z jego perspektywy,
  • wyróżnienie Twojej oferty na tle konkurencji, tak, by Klient od razu zobaczył różnicę i mógł podjąć świadomą decyzję zakupową.

Teksty na Stronę www – a co w tym trudnego?

Może się wydawać, że biznes jest jak meble z IKEA – sam sobie to wszystko złożysz. Księgowość, prawo, marketing, copywriting, social media… Czy da się wszystko zrobić samodzielnie? Pewnie tak, ale…

  1. Czy masz na to czas, mając +10000 rzeczy w swojej firmie do ogarnięcia?
  2. Czy chcesz się uczyć teraz wszystkiego od zera?
  3. Czy nawet jeżeli ogarniesz nową umiejętność na podstawowym poziomie, to będzie to wystarczające, żeby dać Ci upragniony efekt?

Rozpoczynając swoją działalność, zajmujesz się tym, co potrafisz najlepiej. Jesteś świetnym organizatorem i robisz niezapomniane eventy? Jesteś wyśmienitym kucharzem i tworzysz kulinarne dzieła sztuki? A może jesteś pasjonatką rękodzieła i tworzysz magiczne przedmioty? Pytanie, czy umiesz opowiedzieć o tym tak, by świadomie dotrzeć do właściwych osób (Twojej grupy docelowej), wzbudzić zainteresowanie swoją ofertą i przekonać ich do zakupu właśnie u Ciebie?

17 powodów, dla których lepiej na tym wyjdziesz, gdy zlecisz napisanie tekstu Copywriterowi.

Dobry Tekst Copywriterskiczyni cuda! A tak na serio:

  1. Pomoże Ci skutecznie dotrzeć do osób, które faktycznie potrzebują Twojego produktu czy usługi, i z myślą o których powstał – poprzez wyeksponowanie konkretnych symptomów problemu Twojego Klienta, na które odpowiedzią jest Twoja oferta.
  2. Pomoże Klientowi lepiej zrozumieć wartość Twojej oferty poprzez sprawne posługiwanie się językiem korzyści, wartości i straty i umiejętne balansowanie pomiędzy nimi.
  3. Wydobędzie z Twojej oferty to, co faktycznie się liczy z punktu widzenia Twojego Klienta, dzięki czemu bardziej doceni Twój produkt/ofertę.
  4. Wyeksponuje ważne dla odbiorcy szczegóły i efekty skorzystania z Twojej oferty, pozwalając Klientowi lepiej wyobrazić sobie siebie z Twoim produktem.
  5. Pozwoli Klientowi zrozumieć, co konkretnie składa się na Twoją ofertę i co stoi za ceną Twojego produktu. Dzięki temu, Twój Klient będzie przekonany, że to, co zyska, jest warte więcej niż cena, jaką ma za to zapłacić. A Ty, będziesz mógł przestać nią konkurować i zaniżać niekończącymi się rabatami.
  6. Wzmocni Twój brand voice (głos marki), pomagając odróżnić Twoją ofertę od konkurencji i pokazując Twoje wartości. Dzięki temu, przyciągniesz ludzi, którzy wyznają podobne, a Twój Klient łatwiej utożsami się z Twoją ofertą i marką.
  7. Będzie koncentrował się na Twoim Kliencie, a nie tylko na produkcie. Dzięki temu, Twój Klient będzie pewny, że to ON jest dla Ciebie ważny. Jak myślisz, chętniej kupuje się od takiej firmy/osoby? 😉
  8. Wzbudzi zaufanie do Ciebie i Twojej oferty poprzez klarowne nazwanie tego, co składa się na „jakość” Twoich produktów i usług, pokazanie kto i co stoi za Twoją marką i jasne przedstawienie etapów współpracy czy sposobu realizacji.
  9. Będzie mówił językiem i słowami Twojej grupy docelowej, dzięki czemu Twój Klient będzie wiedział, że jest w miejscu, w którym ktoś doskonale rozumie jego problem/potrzebę.
  10. Dotrze do prawdziwych motywacji, dla których Twoi Klienci kupują produkty/usługi. Pod każdym powodem do zakupu kryje się coś więcej niż powierzchowna potrzeba czy problem (chęć przynależności, prestiżu, bezpieczeństwa, władzy, itp.). Copy sięga głębiej, do prawdziwych powodów zakupu.
  11. Uświadomi potrzeby i problemy, które są nieuświadomione.
  12. Odpowie na wątpliwości i obali obiekcje Twoich Klientów przed zakupem.
  13. Pomoże lepiej wypozycjonować Twoją stronę www poprzez treść, która będzie przyjazna algorytmom – unikatowa, przejrzysta i użyteczna dla Odbiorców. Jakie są konkretne elementy SEO-lubne, stosowane w tekstach copywriterskich przeczytasz w tym artykule na moim blogu.
  14. Dzięki spojrzeniu z dystansu, którego często brakuje przedsiębiorcom sprzedającym swoje produkty, przekaże Klientowi w prosty i zrozumiały sposób (pozbawiony klątwy wiedzy czy marketingowego bełkotu) najważniejsze elementy Twojej oferty.
  15. Odpowie na wszystkie pytania Twojego Klienta wzmacniając przekonanie, że znalazł w Twojej ofercie wszystko, czego potrzebuje i nie musi już dalej szukać.  
  16. Namaluje obrazy w głowie Twojego Klienta – jeżeli sprzedajesz produkty online, dobry copy tekst w ofercie i na stronie www – sprawi, że klient będzie miał poczucie oglądania tego produktu na żywo.
  17. Wpłynie na zmysły i emocje. To emocje pobudzają ludzi do działania. Samo nafaszerowanie tekstu słowami kluczowymi nic nie da, jeżeli Twoja oferta nie poruszy Klienta do działania.

Jak rozpoznać naprawdę Dobrego Copywritera?

Mam nadzieję, że widzisz już, że nie wystarczy usiąść i coś tam napisać na stronie. Celem tekstów copywriterskich jest przekonanie Klienta do zakupu właśnie u Ciebie, ale… nie każdego Klienta. Oznacza to, że dobre copy, to wyszukiwarka, która działa na zasadzie dwustronnego dopasowywania. Takie matchy-match 😉.

Żeby osiągnąć taki efekt, dobry tekst copywriterski łączy w sobie kilka aspektów: sprzedażowy, biznesowy, psychologiczny i marketingowy.

Dlatego, tworzenie świadomych tekstów biznesowych, które mają spowodować, że Czytelnik podejmie określone działanie i stanie się Klientem, jest zadaniem, które najlepiej powierzyć osobom zajmującym się tym zawodowo i profesjonalnie.

Ale… Jak rozpoznać i wybrać naprawdę Dobrego Copywritera w świecie, w którym niemal każdy, kto potrafi sklecić dwa zdania, tak siebie nazywa? Sprawdź, co powinno cechować Dobrego Copywritera, by wybrać świadomie!

Powodzenia i na zdrowie Twoim tekstom!

W razie jakichkolwiek problemów lub pytań – skonsultuj się z Dr_Copywriterką, gdyż każdy tekst niewłaściwie napisany może grozić utratą Twoich Klientów! 😉

Do zobaczenia w następnym artykule!

Justyna

Dr_Copywriter